Layaklah aku dicampakkan ke NERAKA !!

       Ya ALLAH,aku senantiasa memikirkan perkara ini..mampukah aku dimasukkan ke syurgamu?? jika hari demi hari banyak maksiat yng aku lakukan.jika hari demi hari banyak perzinaan yang aku lakukan.Jika hari demi hari aku semakin suka melawan kata ibu dan ayahku.Jika hari demi hari aku semakin suka melawan kata abang,kakak dan orang yang lebih tua drpd ku . Jika hari demi hari aku semakin sombong dngn jiran-2 ku ,aku tidak pernah menegur mereka walaupun dngn perkataan "assalamualaikum".Jika hari demi hari hatiku sering hendak memberotak/melawan kata-2 cikguku .Betapa jahilnya aku ya allah.Disaat semua orang menangisi dan menginsafi setelah melakukan dosa,malah aku tertawa setelah melakukan dosa.Setitis air mata pun tidak pernah mengalir drpd mataku setelah melakukan dosa.Betapa kerasnya hati hambamu yang hina ini ya Allah.Betapa kejinya aku memijak muka bumimu ini ya Allah.Betapa jijiknya aku berada di atas muka bumi ini ya Allah.aku banyak dosa ya Allah. Layaklah aku dilemparkan ke NERAKA ya Allah . Ya Allah ya Rahman ya Rahim ,dengan dosa yang banyak aku kumpul ya Allah,layaklah aku dilemparkan ke NERAKA , tp aku tidak sanggup menahan azab api nerakamu ya Allah , dari itu , kau berikanlah Hidayah kepada ku , kau tunjukilah aku jalan yng lurus ya Allah supaya aku dapat kembali padamu ..


                                                         mampukah aku ke
                                                        syurga mu ya Allah :(

No comments:

Post a Comment